Contact

Wegens drukte zijn onze wachttijden momenteel wat langer dan u van ons gewend bent. Bekijk hier de veelgestelde vragen.

Recreatie-voucher

Algemene informatie

Door het coronavirus hebben wij veel verzoeken ontvangen voor het verzetten van vakanties. Om u tegemoet te komen, is in samenwerking met branchevereniging HISWA-RECRON de recreatie-voucher ontstaan. De recreatie-voucher is een waardebon die gebruikt kan worden om een nieuwe vakantie te boeken en heeft de waarde van de reeds door u betaalde reissom. Zo kunt u later toch nog genieten van uw welverdiende vakantie.

Lees ook de HISWA-RECRON voorwaarden voor de recreatie-voucher.

Verzilveren voucher

Heeft u van ons een e-mail gekregen met de recreatie-voucher en wilt u deze inwisselen? Hieronder ziet u een korte uitleg hoe dat werkt.

  • Open de bijlage uit de e-mail
  • Kopieer de recreatie-vouchercode
  • Klik op de link waar u uw vouchercode kunt verzilveren
  • Kies het gewenste park en vakantieverblijf en ga verder
  • Er verschijnt een veld waar u de code kunt invullen
  • Plak hier uw recreatie-vouchercode
  • Ga verder en bevestig de boeking
  • Na het bevestigen van uw boeking, is uw code verzilverd

Veelgestelde vragen

  • Wat is de recreatie-voucher?

    Vanwege de uitzonderlijke situatie die is ontstaan als gevolg van het coronavirus, is deze branche-brede recreatie-voucher geïntroduceerd. De recreatie-voucher is een tegoedbon die je als online betaalmiddel kunt gebruiken wanneer je een nieuw verblijf bij ons boekt omdat het oorspronkelijk geboekte verblijf op een van onze parken niet door kan gaan – ook als je daar zelf voor hebt gekozen. De waarde van de recreatie-voucher is gelijk aan de reissom die reeds is betaald.

    De recreatie-voucher kun je tot 12 maanden na de oorspronkelijke aankomstdatum gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking met een aankomstdatum van uiterlijk 30 september 2021.

    Lees ook de HISWA-RECRON-voorwaarden van de recreatie-voucher.
  • Hoe werkt de recreatie-voucher?

    Je kunt de recreatie-voucher gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking op onze website, met een aankomstdatum voor 30 september 2021. Je boekt dus binnen 12 maanden na de oorspronkelijke aankomstdatum een nieuwe reis met een aankomstdatum op uiterlijk 30 september 2021.

    De recreatie-voucher is eenvoudig online te verzilveren. Je gebruikt hiervoor de link die je bij de recreatie-voucher hebt ontvangen.

    1. Klik op de link onder de voucher in de bijlage van de e-mail. Zo kom je op de pagina met het aanbod.

    2. Kies het gewenste vakantiepark en het vakantieverblijf. Vervolgens selecteer je de gewenste aankomst- en vertrekdatum

    3. Tijdens het maken van de boeking verschijnt automatisch een schermpje waarin je de recreatie-vouchercode invult. Het bedrag van de voucher wordt nu automatisch in mindering gebracht op het totaalbedrag.

    4. Je vult de resterende gegevens in en plaatst de boeking. Pas nadat je de boeking hebt gedaan, vervalt de waarde van de recreatie-voucher.

    De waarde van de recreatie-voucher is gelijk aan de reeds betaalde reissom en de voucher is 12 maanden geldig vanaf de oorspronkelijke aankomstdatum, met een aankomstdatum op uiterlijk 30 september 2021.

    We kijken er naar uit je binnenkort op een van onze parken te kunnen verwelkomen!
  • Wat zijn de voordelen van de recreatie-voucher?

    - Je kunt zelf een nieuwe boeking maken op onze website.

    - Je kunt boeken op het moment dat het jou zelf uitkomt, tot 12 maanden na de oorspronkelijke aankomstdatum.

    - Je hebt opnieuw keuze uit ons volledige aanbod met een aankomstdatum op uiterlijk 30 september 2021.
  • Hoe lang is de recreatie-voucher geldig?

    Je kunt de recreatie-voucher tot 12 maanden na de oorspronkelijke aankomstdatum gebruiken om een nieuw verblijf bij ons te boeken. De exacte datum staat op de recreatie-voucher vermeld. De aankomstdatum van de nieuwe reis dient uiterlijk op 30 september 2021 te zijn.

    Bijvoorbeeld: je had een verblijf geboekt met als aankomstdatum 1 mei 2020. Je hebt dan tot en met 30 april 2021 de tijd om een nieuwe vakantie te boeken met de voucher. De aankomstdatum van deze nieuwe vakantie moet plaatsvinden voor of op 30 september 2021.

    Lees ook de HISWA-RECRON-voorwaarden van de recreatie-voucher.
  • Wanneer ontvang ik een recreatie-voucher?

    Indien je verblijf op een vakantiepark of camping niet door kan gaan omdat het park of de camping gesloten is vanwege coronamaatregelen, ontvang je automatisch een e-mail met de recreatie-voucher. Ook wanneer je zelf een voucher hebt aangevraagd om je geplande vakantie in Nederland met een aankomst tot 1 juni te verzetten, ontvang je de voucher per e-mail. Wij sturen binnenkort je recreatie-voucher op.

    Heb je een verblijf geboekt op een van onze campings met een aankomst tot en met 30 juni maar heb je geen eigen chemisch toilet? Dan kun je helaas nog niet op de camping verblijven. Je kunt voor deze vakantie een recreatie-voucher aanvragen. Neem contact op met de Gastenservice voor het aanvragen van de recreatie-voucher.

    Woon je niet in Nederland en mag je volgens het reisadvies van jouw thuisland niet naar ons park komen? Dan kun je je vakantie met aankomst tot en met 30 juni omboeken of hiervoor een recreatie-voucher aanvragen. Neem contact op met de Gastenservice voor het aanvragen van de recreatie-voucher.
  • Moet ik het gehele bedrag van de recreatie-voucher in één keer besteden?

    Nee, dat hoeft niet. Je bepaalt zelf hoe je de waarde van de recreatie-voucher besteedt. Als de reissom van je nieuwe boeking lager is dan de waarde van de recreatie-voucher, dan houd je het resterende bedrag tegoed als recreatie-voucher.

    We raden je daarom aan de recreatie-voucher goed te bewaren. Let er wel op dat de recreatie-voucher geldig is tot 12 maanden na de oorspronkelijke aankomstdatum.
  • Ik heb een recreatie-voucher aangevraagd, maar heb er nog geen ontvangen. Wanneer kan ik de voucher verwachten?

    De recreatie-vouchers zullen binnenkort worden verstuurd. Zonder tegenbericht gebeurt dit binnen de 14 dagen na aanvraag.
  • Welke waarde heeft de recreatie-voucher?

    De waarde van de recreatie-voucher is gelijk aan de reissom die je reeds hebt betaald.

    Voorbeeld: Als je alleen de eerste aanbetaling van 100 euro hebt betaald, ontvang je een voucher ter waarde van 100 euro.
  • Kan ik de recreatie-voucher voor meerdere boekingen gebruiken?

    De recreatie-voucher heeft de waarde van de reeds betaalde reissom en hoeft niet in één keer te worden besteed. Je kunt de recreatie-voucher inderdaad gebruiken voor meerdere boekingen of voor een restaurantcheque op het park.
  • Hebben jullie er rekening mee gehouden dat de meivakantie volgend jaar later valt?

    Jazeker. De recreatie-voucher heeft een geldigheidsduur van 12 maanden na de oorspronkelijke aankomstdatum. Binnen deze 12 maanden moet je boeken. De uiterste aankomstdatum voor de nieuwe vakantie is 30 september 2021. De meivakantie van 2021 valt binnen deze periode. (Paasvakantie in België en Duitsland)
  • Mag ik mijn recreatie-voucher gebruiken op mijn boeking in juli?

    Je kunt de recreatie-voucher voor een nieuwe boeking in juli gebruiken. Het is niet mogelijk de recreatie-voucher in te leveren op een al bestaande boeking.
  • Ik heb met mijn recreatie-voucher precies dezelfde vakantie in 2021 geboekt, als de oorspronkelijke reis in 2020. De prijs van deze vakantie in 2021 is een stuk hoger. Hebben jullie de prijzen verhoogd?

    Onze prijzen worden bepaald op basis van vraag en aanbod. Heb je hetzelfde vakantieverblijf met hetzelfde aantal gasten en dezelfde aankomstperiode in 2021 geboekt, dan hoef je het mogelijke prijsverschil niet te betalen. Is de nieuwe vakantie duurder dan de oorspronkelijk vakantie, geef dit dan aan tijdens het boeken op onze website.
  • Kan ik de recreatie-voucher gebruiken voor een boeking die ik al had gemaakt?

    Je kunt de recreatie-voucher alleen gebruiken voor nieuwe boekingen. We adviseren je daarom te wachten met boeken, tot je de recreatie-voucher hebt ontvangen. Zodra je de voucher hebt ontvangen, kun je zelf online een nieuwe boeking maken.
  • Ik heb mijn recreatie-voucher nog niet ontvangen, maar wel aangevraagd. Ik wil alvast omboeken, want straks is alles volgeboekt.

    Je kunt de recreatie-voucher alleen gebruiken voor nieuwe boekingen. Hij kan dus niet worden verrekend met al bestaande boekingen. Daarom adviseren we je te wachten met boeken tot je de recreatie-voucher hebt ontvangen. Zodra je de voucher hebt ontvangen, kun je zelf online een nieuwe boeking maken.
  • De link in mijn e-mail om de recreatie-voucher te verzilveren werkt niet. Wat moet ik doen?

    Indien de link van de recreatie-voucher niet werkt, kun je contact opnemen met de Gastenservice. Zij helpen je graag verder.
  • Ik heb een recreatie-voucher aangevraagd, maar heb me bedacht. Ik zou toch naar het park willen gaan. Kan dat nog?

    Met de aanvraag van een recreatie-voucher heb je aangegeven je verblijf te willen annuleren. We hebben dit in onze systemen opgenomen, waardoor de boeking is komen te vervallen. Wel kun je dit verblijf opnieuw boeken. Hopelijk is er nog plek!
  • Ik heb geen e-mailadres. Hoe word ik geïnformeerd over de voucher?

    Als je geen e-mailadres hebt, ontvang je de informatie met de recreatie-voucher per post.
  • Ik heb vanwege het coronavirus mijn vakantie omgeboekt naar een latere datum, maar wil nu toch een recreatie-voucher. Kan dat?

    Jazeker. Je kunt een recreatie-voucher aanvragen bij de Gastenservice. Met het aanvragen van de recreatie-voucher komt je omboeking te vervallen. Wij sturen binnen 14 dagen een recreatie-voucher ter waarde van de door jou reeds betaalde reissom. Let op: dit kan alleen als de oorspronkelijke aankomstdatum tussen 14 maart en 1 juni lag.

  • Ik heb vanwege het coronavirus mijn vakantie geannuleerd, maar wil nu toch een recreatie-voucher. Kan dat?

    Je kunt een recreatie-voucher aanvragen. Met het aanvragen van de recreatie-voucher maak je de annulering ongedaan. Wij sturen dan binnen 14 dagen een recreatie-voucher. Let op: dit kan alleen als de oorspronkelijke aankomstdatum tussen 14 maart en 1 juni lag. Neem contact op met de Gastenservice voor het aanvragen van de recreatie- voucher.

  • Ik ben pas verhuisd en heb nog geen recreatie-voucher ontvangen. Klopt mijn adres bij jullie?

    De recreatie-voucher wordt in principe per e-mail verstuurd. Heb je je e-mail gecheckt? De e-mail kan ook in je spambox terecht zijn gekomen. Als je geen e-mailadres bij ons hebt geregistreerd, ontvang je de recreatie-voucher per post. Indien je niet weet welk adres van jou geregistreerd staat, neem dan contact op met onze Gastenservice.
  • Ik ga voor 30 september 2021 niet meer op vakantie. Kunnen jullie me de (rest)waarde van de recreatie-voucher uitbetalen?

    Met de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en het ministerie van Economische Zaken is afgesproken dat je de (rest)waarde van de recreatie-voucher uitbetaald kunt krijgen. Dit kun je aanvragen vanaf 1 juni 2021
  • Kan ik de recreatie-voucher aan iemand anders geven?

    Nee, dat kan niet. De recreatie-voucher staat op jouw naam. Je dient de voucher dus zelf te gebruiken bij het maken van een nieuwe boeking.
  • Kan ik de recreatie-voucher inwisselen voor een cadeaubon? Ik wil hem aan iemand schenken.

    Nee, dat kan niet. Met de waarde van de recreatie-voucher kun je een nieuwe vakantie boeken. Je kunt de recreatie-voucher niet inwisselen voor een cadeaubon.
  • Wanneer ik op de link in de e-mail met de recreatie-voucher klik, zie ik het gewenste park niet verschijnen. Wat moet ik nu doen?

    Neem contact op met onze Gastenservice. Zij helpen je graag.
  • Ik heb de recreatie-voucher al deels gebruikt. Kunnen jullie mij zeggen welk tegoed er nog op staat?

    Je vindt het resterende tegoed op je recreatie-voucher in MijnRoompot, bij het maken van een nieuwe boeking of bij het boeken van extra’s. Heb je een vakantiepark geboekt van Hogenboom Vakantieparken? Dan vind je je tegoed in MijnVakantiegevoel.
  • Kan ik de recreatie-voucher gebruiken voor een boeking die ik al had gemaakt?

    Je kunt de recreatie-voucher alleen gebruiken voor nieuwe boekingen. We adviseren je daarom te wachten met boeken, tot je de recreatie-voucher hebt ontvangen. Zodra je de voucher hebt ontvangen, kun je zelf online een nieuwe boeking maken.
  • De recreatie-voucher die ik heb ontvangen is alleen ter waarde van de eerste betaling terwijl ik net een tweede betaling heb gedaan. Hoe kan dit en wordt dit nog verrekend?

    Wanneer je een tweede betaling hebt gedaan in de periode tussen de aanvraag en de verzending van de recreatie-voucher, zal de waarde van de recreatie-voucher gelijk zijn aan je eerste betaling. De tweede betaling wordt dan teruggestort.
  • Ik ben mijn recreatie-voucher kwijt. Kan ik een nieuwe toegestuurd krijgen?

    Neem contact op met onze Gastenservice. Wij bezorgen je de recreatie-voucher graag opnieuw.
  • Ik heb al een nieuwe vakantie geboekt met de recreatie-voucher. Nu wil ik er nog extra’s aan toevoegen. Kan ik die met de recreatie-voucher betalen?

    Ja, dat kan. Neem hiervoor contact op met onze Gastenservice.
  • Kan ik met een Albert Heijn-boeking ook een recreatie-voucher ontvangen?

    Gasten die met de Albert Heijn actie een verblijf met een aankomst tussen 3 april en 29 mei hadden geboekt, hebben een e-mail ontvangen om een nieuwe AH-vouchercode aan te vragen. Met deze AH-vouchercode kan de vakantie worden omgeboekt naar een andere periode en/of een ander park uit het beschikbare aanbod. Hiervoor ga je naar www.roompot.nl/ah. We kunnen je helaas geen recreatie-voucher aanbieden.
  • Ik heb geboekt via Vakantieveilingen. Krijg ik ook een recreatie-voucher?

    Gasten die via Vakantieveilingen een verblijf hebben geboekt met een aankomstdatum tussen 14 maart en 29 mei ontvangen een e-mail met daarin de omboekmogelijkheden. In de e-mail staat naar welke data kosteloos kan worden omgeboekt. Het is niet mogelijk naar een ander park of type om te boeken of naar een andere datum buitenom de data die vermeld staan in de e-mail. We kunnen je helaas geen recreatie-voucher aanbieden.
  • Ik heb via Belvilla geboekt. Krijg ik ook een recreatie-voucher?

    Gasten die via Belvilla hun verblijf hebben geboekt dienen voor het wijzigen of annuleren van hun boeking contact op te nemen met Belvilla.

    • Is het park gesloten tijdens jouw aankomstdatum? Dan word je door Belvilla geïnformeerd. Je boeking is dan geannuleerd en je ontvangt een voucher om een nieuwe boeking te maken.
    • Is je park wel open tijdens jouw aankomstdatum maar wil je liever niet gaan? Dan kun je, indien de aankomstdatum voor 1 juni is, een Belvilla-voucher aanvragen via Belvilla. Hiermee kun je via Belvilla opnieuw een Roompot-park boeken voor een nieuwe datum.
    • Indien je aan ons al de bijkomende kosten hebt voldaan, blijft dit staan als tegoed. Zodra de nieuwe boeking is gemaakt, wordt dit overgezet naar de nieuwe boeking.
  • Ik heb niet bij Roompot zelf geboekt. Krijg ik ook een recreatie-voucher?

    Boekingen met aankomsten tussen 14 maart en 29 mei, gemaakt via de onderstaande partijen hebben een e-mail ontvangen dat zij een recreatie-voucher kunnen aanvragen ter waarde van de reeds betaalde reissom. Gasten ontvangen de recreatie-voucher met verdere instructies binnenkort.

    Van toepassing voor: Actie Bookunited, BungalowS.nl, BungalowSpecials, BungalowExperts, Expedia, Holidu, HomeAway, HometoGO, Hotels.nl, HotelSpecials, Pluimen, Secret Escapes, VeePee, Voordeeluitjes, Zoweg.nl
  • Kan ik een Loyalty-cheque en de recreatie-voucher gebruiken voor een boeking?

    Je kunt de recreatie-voucher met een Loyalty-cheque gebruiken. Omdat je online maar één code kunt invoeren, vragen wij je de code van de Loyalty-cheque in het opmerkingenveld te noteren. Wij kunnen dit dan voor je verwerken.
  • Kan ik een Vakantiecadeau van Roompot en de recreatie-voucher gebruiken voor een boeking?

    Je kunt je Vakantiecadeau met de recreatie-voucher gebruiken. Neem hiervoor contact op met onze Gastenservice.
Ga naar alle veelgestelde vragen